Over ons
Wij zijn Anneriet, Linda en Femmy, leerkrachten uit Bussum met jaren ervaring in het basisonderwijs. Het idee van bijles, remedial teaching en hulp bij onderwijsproblemen is ontstaan vanuit liefde voor het onderwijs en de kinderen. Wij willen er graag zijn voor kinderen die net iets meer ondersteuning nodig hebben. Wij geloven dat ons enthousiasme en individuele ondersteuning het kind meer zelfvertrouwen geeft waardoor het betere schoolresultaten behaalt. Daarom zijn we naast onze activiteiten binnen het onderwijs onze praktijk Leerzeker gestart.
We benaderen de stof op een andere, speelse manier. We gebruiken hiervoor verschillende materialen die aansluiten bij wat ze op school krijgen. Daarnaast hebben we andere materialen die we extra inzetten, zoals hulpkaarten, leerspelletjes en werkbladen. We besteden, waar nodig, ook aandacht aan de sociale ontwikkeling. Hierdoor zullen kinderen sociaal sterker worden, maar ook zekerder over hun eigen leren.
Vandaar dat we zeggen: “Zelfverzekerd van je eigen leren”. Wij bieden bijles, remedial teaching, Cito-training, huiswerkbegeleiding en begeleiding bij spreekbeurt, werkstuk en boekpresentatie op onze praktijk in Bussum. We werken echter ook graag op de basisschool van je kind in Bussum, Naarden, Huizen en Hilversum, omdat we op deze manier samen met school de optimale ondersteuning kunnen bieden.
Anneriet:
Ik ben sinds 1997 werkzaam in het basisonderwijs. Ik heb gemerkt dat elk kind op zijn eigen manier leert. Hoewel je als leerkracht elk kind probeert zo goed mogelijk te helpen, blijven er kinderen die problemen hebben op het gebied van bijvoorbeeld rekenen, spelling of begrijpen lezen. Het geeft mij voldoening om kinderen in een veilige omgeving te laten ontwikkelen en inzien dat ze zeker kunnen worden van hun leren. Dit heb ik tot voor kort in groepsverband in mijn eigen klas gedaan.
In 2014 heb ik samen met Linda de RT- opleiding afgerond en hebben we samen Leerzeker opgericht. In onze praktijk en als RT-er op een basisschool in Naarden richt ik me nu op het individuele kind in het basisonderwijs.
Ondanks leerproblemen of leerachterstand moet elk kind kunnen groeien en zeker worden van zijn/haar eigen kunnen. Hier help ik graag waar ik kan.
Linda:
Na de opleiding MDGO-pedagogiek (middelbaar dienstverlenings- en gezondheidszorg onderwijs) heb ik met kinderen van alle leeftijden gewerkt in de kinderopvang en buitenschoolse opvang. In 2007 heb ik de PABO afgerond en sta al vele jaren voor de klas. Ik merkte dat kinderen veel baat hebben bij individuele begeleiding. In de klas lukt dat niet altijd. Ik wilde mezelf ontwikkelen om het individuele kind meer te helpen en heb in 2014 het certificaat remedial teacher behaald. Ik geef graag een speels tintje aan het leren en merk dat kinderen deze manier erg prettig vinden. Zo worden ze zekerder van hun eigen leren en kunnen ze verder. Deze combinatie werkt voor mij heel prettig. Naast de ontwikkelingen in de klas kan ik ook individuele begeleiding bieden aan kinderen die dit nodig hebben.
Femmy:
Als kleuter wist ik al dat ik later met kinderen wilde werken. Mijn favoriete bijbaantjes tijdens mijn studie waren dan ook: oppassen en werken in de kinderopvang Inmiddels sta ik al meer dan 20 jaar met heel veel plezier voor de klas, en heb ik in bijna alle groepen gewerkt. Werken met kinderen verveelt nooit. Het blijft een uitdaging om het beste uit ieder kind te halen, en het geeft veel voldoening om dit te mogen doen. Daarnaast vind ik het ook belangrijk om mezelf te blijven ontwikkelen.
Naast mijn lerarenopleiding heb ik mijn SBO (speciaal basisonderwijs) diploma/licentie gehaald en ben ik werkzaam geweest in het speciaal basisonderwijs. Verder ben ik gecertificeerd kindercoach en leerspecialist, Rots en Water en faalangsttrainer. De samenhang tussen gedrag en leren vind ik heel belangrijk. Ik ben van mening dat dit in balans moet zijn om tot ontwikkeling te komen. Deze rugzak vol ervaring en theorie zet ik graag in om kinderen te helpen groeien.
Mijn motto:"Alleen ben je sneller, samen kom je verder” deel ik in mijn werk graag met kinderen.